Dijous 18 de juliol de 2019
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA: HUMMUS MEDITERRANI  

Mode exàmens ON. Com sobreviure-hi!
Alerta! S'acosten els exàmens! Milers d'estudiants se submergeixen entre llibres i apunts, canvien els seus hàbits i, fins i tot, entren en un estat d'ànim peculiar. Ets dels que fan vida a les biblioteques, paralitzen la seva vida social i només poden pensar en l'examen més proper?
Temps de preparar exàmens

SOCIETAT / Redacció/ Generalitat de Catalunya  
01/06/2019 12:53
La pagesia del Bages, protagonista de la 3a edició de la Festa del Tomàquet
7a edició de l'Hummus Mediterrani
Reunió de l'ajuntament i l'associació del barri de les Escodines
Subvencions per a nova implantació i millora dels establiments
Tranqui! La clau per superar les proves amb èxit és portar una bona preparació, però també és fonamental mantenir la calma. Qui més qui menys passa nervis davant d'un examen, però hi ha fórmules per controlar l'ansietat? Tot seguit t'expliquem algunes propostes per crear un clima de treball favorable i aconseguir bons resultats.

Els miracles no existeixen. Si tens sis o set exàmens importants en tres setmanes, la teva única opció és posar-te a estudiar amb antelació suficient. Intenta no deixar-ho tot per al darrer dia, però si els exàmens se t'han tirat a sobre, mantingues la calma. Potser encara no està tot perdut. Si t'organitzes bé, te'n pots sortir. Pots planificar els dies que et queden per estudiar de manera realista. Sigues conscient de les teves capacitats i no t'imposis fites que no acompliràs, ja que amb això només aconseguiràs angoixar-te. Per exemple, si no t'agrada estudiar de nit, no pensis que després de sopar podràs enllestir tres o quatre temes pendents.

Seguir pautes d'alimentació sana i descansar regularment és aconsellable en qualsevol època de l'any, però en època d'exàmens és determinant. Menjar i descansar bé no garanteix l'aprovat, però sí que ajuda a tenir energia i a mantenir un bon estat d'ànim, dos elements vitals per afrontar els exàmens. Cal anar amb compte amb el cafè i el tabac, i informar-se bé abans de recórrer a cap aliment miraculós o altres invents.

Dieta variada
Menja fruita i verdura abundant, perquè et donaran fibra i vitamines. Inclou hidrats de carboni a la teva dieta per tenir prou energia i evita els sucres i greixos saturats, els refrescos i el menjar preparat. Els fruits secs, els llegums i la xocolata són aliments que donen energia ràpidament.

Cafè, tabac i alcohol
És fàcil recórrer a un darrer cafè amb l'objectiu de mantenir-se despert tota la nit, però un excés de cafeïna pot resultar perjudicial per a la teva salut. Massa cafès o coca-coles et duran a un estat d'agitació que pot impedir-te descansar com necessites quan t'ho proposis. De la mateixa manera, si fumes, no abusis del tabac. I, per descomptat, l'alcohol no és cap bon company d'estudis. L'efecte que produeix l'excés d'alcohol al cap d'unes hores o l'endemà minvarà la teva capacitat de concentració.

Aliments miraculosos i altres invents
De vegades, el simple fet de saber que estem prenent alguna cosa que ens ajuda a concentrar-nos ens permet estudiar millor. Hi ha un munt de fórmules "màgiques" molt populars per augmentar el rendiment, ideals per a l'època d'exàmens: gelea reial, pol·len d'abelles, lecitina de soja o ginseng són alguns dels productes naturals que es prenen amb l'esperança que ajudin a potenciar la memòria. Ara bé, perquè tinguin resultat cal prendre'ls durant una bona temporada, ja que no tenen un efecte immediat. No és recomanable ingerir suplements de magnesi o fòsfor sense supervisió mèdica. Si se segueix una alimentació rica i variada, aquests minerals estan presents de forma natural a l'organisme. Incrementar-ne la ingesta artificialment pot dur a un desequilibri.

Dorm com un nadó, fes esport, esbargeix-te, descansa la ment
Per estudiar és important estar descansat. Segur que t'ha passat sovint estar davant del mateix full una bona estona i no ser capaç d'avançar. El teu cervell necessita descansar. Fes pauses durant la jornada d'estudi i dorm set o vuit hores al dia. Si preveus passar el proper mes assegut en una cadira a la biblioteca, pensa en algun exercici que puguis fer per compensar el sedentarisme. Si no trobes el moment d'anar al gimnàs, com a mínim camina o desplaça't en bicicleta. Tampoc et convé gens alterar el ritme del teu cos i passar la nit en blanc per estudiar, l'efecte pot ser el contrari que cerques, i pots arribar a rendir la meitat.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MODE EXÀMENS ON 
També et pot interessar:

Reunió de l'ajuntament i l'associació del barri de les Escodines
La pagesia del Bages, protagonista de la 3a edició de la Festa del Tomàquet
7a edició de l'Hummus Mediterrani
Subvencions per a nova implantació i millora dels establiments
Nits d'estiu per gaudir a l'aire lliure
"Vine a fer l'animal"
Manresa surt al carrer en suport a la víctima de la violació
Sigues un dels 500 socis del Centre d'Esports Manresa



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]