Dissabte 20 de abril de 2019
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Aida Rivas: l'etapa infantil és clau per treballar la coeducació
Aida Rivas, membre de l’equip de treball de Coeducacció, ha participat aquest dimecres, 6 de febrer, en el Cicle Obert de Conferències Educatives que organitza el grau en Mestre d’Educació Infantil d’UManresa-FUB. En la seva conferència, titulada “La coeducació a l’etapa infantil”, Rivas ha dit que aquesta és una etapa educativa clau, per la plasticitat dels infants i per ser un moment de descoberta.
Aida Rivas diu a UManresa que l’etapa infantil és clau per treballar la coeducació. Foto: UManresa

UMANRESA / Redacció  
08/02/2019 13:11
El BAXI té un repte difícil a la pista del refet Herbalife Gran Canaria
Garanties en les llistes d'espera
Propostes pel disseny del programa de la Festa Major de Solsona
El Col·legi de Metges de Barcelona estrena la campanya #SalutSenseTrampes
Segons la ponent, és en aquest moment que és possible trencar amb les expectatives de gènere. Unes expectatives que ha qualificat de ‘inconscients i d’invisibles, alienes a nosaltres, però amb capacitat per modificar els nostres comportaments”. Rivas s’ha referit a tots els estereotips derivats del sistema de creences sexe-gènere que cal trencar. Per fer-ho, ha dit, cal “aturar-se, pensar i prendre consciència” i sobretot, revaloritzar un model femení que hores d’ara es considera inferior al model masculí. En aquest sentit i en relació amb l’educació, ha evidenciat que els patis són un exemple d’aquesta inferioritat de condicions, on “hi ha una invasió física de l’espai per part dels nens i una relegació de les nenes a la perifèria”.

En la seva xerrada, Rivas ha explicat que el sistema de creences sexe-gènere “no és un sistema real. És un sistema normatiu que diu com hem de ser i no pas com som. La societat és molt més diversa que aquest model” i per això l’hem de canviar, “sense culpabilitzar-nos, però treballant per identificar els privilegis, desaprenent i no donant res per fet”. L’escola, ha dit, té un paper clau per evitar la transmissió d’aquest sistema.

Rivas ha assenyalat també les idees clau de l’acció coeducativa, que parteix del reconeixement de l’existència d’un model d’opressió. En aquest sentit, la ponent ha dit que cal qüestionar els rols i estereotips de gènere normatius i ampliar els imaginaris per fomentar una mirada crítica, donar valor i posar al centre de les relacions els aspectes tradicionalment considerats propis del gènere femení, educar en la diversitat reconeixent-la i visibilitzant-la i generant relacions justes i equitatives en el marc d’una cultura de pau i de no violència.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UMANRESA   MANRESA 
També et pot interessar:
BÀSQUET
El BAXI té un repte difícil a la pista del refet Herbalife Gran Canaria
MANRESA
Ja hi ha data per la gespa de la Pirinaica
LA FOTO DEL DIA
La processó de Manresa a punt

MANRESA
Afectacions a la mobilitat viària per la Processó de Divendres Sant
MANRESA
La processó de Divendres Sant omple el centre de Manresa
MANRESA
Per Sant Jordi , el llibre amb la història del Teatre Conservatori
El BAXI té un repte difícil a la pista del refet Herbalife Gran Canaria
‘Marató Residu Zero’ , finalista al Premi Europeu de Prevenció de residus
Propostes pel disseny del programa de la Festa Major de Solsona
Dies de Caramelles
Les 5 rutes a cavall per descobrir Catalunya
Garanties en les llistes d'espera
Tenir coneixements de primers auxilis permetria salvar més vides
El Col·legi de Metges de Barcelona estrena la campanya #SalutSenseTrampes


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]