Diumenge 21 de juliol de 2019
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA: FESTES FONT DELS CAPELLANS   CONSELLS PICADES DE MOSQUIT  

Aida Rivas: l'etapa infantil és clau per treballar la coeducació
Aida Rivas, membre de l’equip de treball de Coeducacció, ha participat aquest dimecres, 6 de febrer, en el Cicle Obert de Conferències Educatives que organitza el grau en Mestre d’Educació Infantil d’UManresa-FUB. En la seva conferència, titulada “La coeducació a l’etapa infantil”, Rivas ha dit que aquesta és una etapa educativa clau, per la plasticitat dels infants i per ser un moment de descoberta.
Aida Rivas diu a UManresa que l’etapa infantil és clau per treballar la coeducació. Foto: UManresa

UMANRESA / Redacció  
08/02/2019 13:11
La Holi Party tenyeix de color la plaça Europa
Les Festes del barri de la Font dels Capellans, en imatges
Saps desconnectar de la feina?
Sons del Camí
Segons la ponent, és en aquest moment que és possible trencar amb les expectatives de gènere. Unes expectatives que ha qualificat de ‘inconscients i d’invisibles, alienes a nosaltres, però amb capacitat per modificar els nostres comportaments”. Rivas s’ha referit a tots els estereotips derivats del sistema de creences sexe-gènere que cal trencar. Per fer-ho, ha dit, cal “aturar-se, pensar i prendre consciència” i sobretot, revaloritzar un model femení que hores d’ara es considera inferior al model masculí. En aquest sentit i en relació amb l’educació, ha evidenciat que els patis són un exemple d’aquesta inferioritat de condicions, on “hi ha una invasió física de l’espai per part dels nens i una relegació de les nenes a la perifèria”.

En la seva xerrada, Rivas ha explicat que el sistema de creences sexe-gènere “no és un sistema real. És un sistema normatiu que diu com hem de ser i no pas com som. La societat és molt més diversa que aquest model” i per això l’hem de canviar, “sense culpabilitzar-nos, però treballant per identificar els privilegis, desaprenent i no donant res per fet”. L’escola, ha dit, té un paper clau per evitar la transmissió d’aquest sistema.

Rivas ha assenyalat també les idees clau de l’acció coeducativa, que parteix del reconeixement de l’existència d’un model d’opressió. En aquest sentit, la ponent ha dit que cal qüestionar els rols i estereotips de gènere normatius i ampliar els imaginaris per fomentar una mirada crítica, donar valor i posar al centre de les relacions els aspectes tradicionalment considerats propis del gènere femení, educar en la diversitat reconeixent-la i visibilitzant-la i generant relacions justes i equitatives en el marc d’una cultura de pau i de no violència.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UMANRESA   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
La Holi Party tenyeix de color la plaça Europa
MANRESA
Les Festes del barri de la Font dels Capellans, en imatges
MANRESA
La imatge de la Festa Major de Manresa 2019, inspirada en la geganta Pubilla

FUTBOL
Sigues un dels 500 socis del Centre d'Esports Manresa
LA FOTO DEL DIA
És temps de fer el turista
BÀSQUET
El BAXI Manresa fitxa William Magarity i Juan Pablo Vaulet
Mangostà, una fruita de luxe
La Holi Party tenyeix de color la plaça Europa
El Síndic insta a protegir els infants que dormen en esglésies i carrers de Barcelona
Marset, la foneria dels llums de disseny
Sons del Camí
La moda de convertir-se en emoji
Com evitar i curar les picades de mosquit
Saps desconnectar de la feina?



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]