Dilluns 25 de març de 2019
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA: BALL DE GITANES   MANRESA+COMERÇ   CASTELLBELL I EL VILAR   ANÒNIMA  

Només un 22% dels espanyols té un nivell alt o molt alt d’anglès
El 90% dels estudiants d'un idioma en línia que acaba el curs aprova els exàmens finals.Les aplicacions mòbils i els recursos digitals poden ser un gran aliat en l'aprenentatge de llengües estrangeres
Un dels mantres més ben consolidats en l’aprenentatge d’idiomes és que viatjar a un país natiu és una gran oportunitat per a millorar en profunditat les nostres competències.Foto:Montse Morera

Redacció/UOC  
09/02/2019 10:50
El Ball de Gitanes s’incorpora al Catàleg del Patrimoni Festiu de Catalunya
Participació ciutadana sobre el Conservatori , aquest dissabte
Campanya de restauració del seu orgue
Fer-se una selfie té premi amb Manresa+Comerç i Baxi Manresa
Estudiar llengües mai no ha estat tan fàcil. L’avanç d’internet facilita les possibilitats d’enfrontar-nos al repte que significa estudiar un nou idioma en un país com Espanya, on només un 22% dels ciutadans s’autoubica en un nivell d’anglès alt o molt alt, segons l’informe Cambridge Monitor de 2017 de Cambridge University Press. Amb l’aparició dels telèfons intel·ligents, ha nascut una infinitat d’aplicacions amb l’objectiu de facilitar-nos la feina de moltes maneres. Algunes han rebut reconeixements, per exemple Babbel, que va ser considerada per un estudi conjunt de la Universitat City de Nova York (CUNY) i la Universitat de Carolina del Sud com la millor aplicació per a l’aprenentatge de llengües. No obstant això, es pot aconseguir un nivell acceptable d’anglès o francès utilitzant aquestes aplicacions?
La professora del Centre d’Idiomes Moderns (CIM) de la UOC Christine Appel considera que hi ha aplicacions que veritablement ajuden a millorar competències lingüístiques. Tot i això, afirma que el problema en molts casos és que els estudiants no saben com gestionar-les amb eficiència, com passa amb les que es fan servir per a intercanvis d’idiomes: «Els estudiants disposen de les eines, però tenen problemes per a saber què fer-ne. Per això tenen molts usuaris inscrits, però registren un ús molt limitat».
Altres aplicacions, com ara Duolingo, tenen més permanència i són un bon complement en el nostre procés d’aprenentatge: «Serveixen per a ampliar vocabulari i millorar el coneixement de l’idioma, i enganxen gràcies al sistema de recompensa». Aquest tipus d’eines estalvien una feina laboriosa de poc valor per als professors, ja que també indiquen a l’usuari si ho ha fet bé i l’obliguen a tornar a repetir l’exercici en cas d’haver fallat. Així, els professors es poden dedicar a guiar i ensenyar l’estudiant en àmbits del procés d’aprenentatge molt més complexos i que representen més valor afegit.
 
Aprenentatge autodidacta o pautat?
Aquestes aplicacions, malgrat la seva utilitat, ofereixen una millora de competències molt delimitada, ja que en molts casos serveixen per a millorar aspectes de l’idioma d’estudi concret. Per això sempre és molt recomanable l’ús d’un programa «ben dissenyat», perquè l’estudiant segueixi «el camí» fins a assolir els objectius marcats en la llengua meta. No val qualsevol curs, sigui en línia o presencial, ja que és important que el curs acrediti un bon disseny pedagògic. Appel explica que l’aprenentatge autodidacta és possible sempre que hi hagi «molta perseverança i voluntat», de manera que, en molts casos, aquesta aventura va de dret al fracàs.
El valor dels bons cursos d’aprenentatge de llengües en línia consisteix a donar eines als estudiants, «ensenyar-los a aprendre, a dissenyar la seva pròpia estratègia». Aquesta és l’orientació dels estudis d’idiomes que ofereix el CIM de la UOC: «Es basen en l’avaluació contínua, que obliga a un treball constant per a poder assumir els objectius d’una llengua que mai no es deixa d’aprendre». No obstant això, aquest tipus de cursos tendeix a oferir molt més contingut que el mínim que s’exigeix als estudiants: «Els exercicis marquen el mínim assumible, però estan pensats perquè puguin ampliar els seus coneixements a partir de les seves inquietuds i habilitats personals».
Sobre aquest tipus de cursos, Christine Appel afirma que, si bé el nombre d’abandonaments acostuma a ser més alt que en la modalitat presencial, la xifra dels que aproven és més gran: «Parlem de ràtios de fins al 90% d’estudiants que aprova els exàmens finals, tot i que amb més abandonaments, ja que en la presencial hi ha molts estudiants que van a classe però són inactius a l’hora d’estudiar l’idioma, cosa que col·loquialment s’anomenaria “escalfar la cadira”».

L’exposició a l’idioma
Un dels mantres més ben consolidats en l’aprenentatge d’idiomes és que viatjar a un país natiu és una gran oportunitat per a millorar en profunditat les nostres competències. Per a la professora, depèn molt de com es produeixi aquesta immersió: «Pot ser que a Londres una persona acabi aprenent més italià que anglès si la seva classe està plena d’italians i no s’esforça a penetrar en la cultura i la llengua locals».
Així mateix, els avantatges de la finestra en línia permeten als usuaris immergir-se tant com vulguin en l’idioma que volen aprendre: «Poden llegir llibres, mirar sèries o contingut audiovisual en la llengua que vulguin». Així mateix, el sistema d’aprenentatge en línia de la UOC permet que es produeixin intercanvis lingüístics a partir d’eines que garanteixen l’èxit de la immersió en anglès: «Si el fracàs de les aplicacions d’intercanvi lingüístic es basa en la manca de coneixement sobre què fer-ne, la UOC ofereix el curs Tandem MOOC anglès-espanyol que consisteix en un curs gratuït de 6 setmanes amb aquest intercanvi lingüístic on adquireixen aquestes estratègies».



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UOC 
També et pot interessar:
TENDÈNCIES
El keeper test provoca riscos psicosocials entre els treballadors
ACTUALITAT
El VIH continua atacant el cervell
ACTUALITAT
Dia Internacional de la Felicitat

TENDÈNCIES
Màquines i humans
TENDÈNCIES
El perfil del tuitaire: home jove, amb alt poder adquisitiu i estudis superiors
TENDÈNCIES
El risc de no regular les plataformes digitals
El Ball de Gitanes s’incorpora al Catàleg del Patrimoni Festiu de Catalunya
En marxa la 3era edició de la Setmana del Comerç a Manresa
La Diputació aposta per la carretera que travessa Castellbell i el Vilar
Fer-se una selfie té premi amb Manresa+Comerç i Baxi Manresa
Participació ciutadana sobre el Conservatori , aquest dissabte
Lliurament dels Premis Plata i Plàtan 2018 amb Laura Rosel
Campanya de restauració del seu orgue
L’alcalde de Súria participa en un viatge de l’ACM a Alemanya




 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]