Dimarts 14 de maig de 2024
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Althaia implanta un nou model d’atenció telefònica per a pacients urològics
D’aquesta manera els usuaris eviten desplaçaments innecessaris a l’hospital.
La fundació aposta per la implementació de nous models d’atenció que facilitin la relació entre pacients i professionals.

SANITAT / Redacció  
30/12/2018 22:34
Una trentena d'entitats d'economia social mostraran els seus projectes a la Festa del Riu
Concurs públic per elegir l'equip d'arquitectes que redactarà el projecte del nou edifici de l'Arxiu del Bages
Dret a Morir Dignament entra a les aules del Grau Infermeria
Obres de reurbanització del carrer Armengol
La Fundació Althaia porta a terme un projecte de seguiment telefònic adreçat a pacients urològics que té per objectiu millorar l’atenció dels usuaris,que eviten desplaçaments innecessaris a l’hospitali poden ser atesos sense alterar el seu dia a dia. Alhora, permet disminuir la pressió assistencial a l’àrea de consultes externes. Aquesta iniciativa va rebre el premi a la millor comunicació oral en el XXI Simposi de la Societat Catalana d’Urologia 2018.

Els pacients que es poden beneficiar d’aquest seguiment són aquells que requereixen la repetició periòdica de proves de control, tant per patologia benigna com maligna, i que no precisen de la pràctica d’exploració física a cada visita. El seguiment no es proposa en pacients complexos o que requereixen visita mèdica, que continuen rebent una atenció presencial.

El dia i hora previst a l’agenda del professional, el pacient rep la trucada del metge i, un cop identificat, és informat dels resultats de les proves. A continuació el professional aconsella sobre el següent pas a seguir. En cas que el facultatiu ho cregui oportú o que l’interessat ho sol·liciti, el pacient pot tornar a la visita presencial en un curt període de temps.

Després d’un any des de l’inici del projecte, el 99% dels pacients contesten la trucada a l’hora prevista, la duració mitjana per trucada és de 4 minuts i l’acceptació del model d’atenció és molt alta. En alguns professionals d’Urologia, l’atenció telefònica ja suposa fins al 20% de l’activitat assistencial a nivell de consultes.

El projecte, impulsat pel servei d’Urologia d’Althaiaamb la col·laboració dels serveis de Gestió de Pacients i Transformació Digital, Sistemes d’Informació i TIC de la institució,permet fer altres actuacions com receptar, activar el diagnòstic ràpid, fer interconsultes i donar l’alta.

Aquest projecte és un exemple de l’aposta que fa la institucióper la implementació de nous models d’atenció que facilitin la relació entre usuaris i professionals i que alhora evitin desplaçaments i redueixin la pressió assistencial.Aquests nous models s’aniran ampliant gràcies a l’ús de les noves tecnologies com és el cas de La Meva Salut i l’Appd’Althaia.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SANITAT 
També et pot interessar:
SANITAT
Més d’un centenar de professionals debaten sobre al·lèrgies
SANITAT
Es presenta a la Plana de l’Om de Manresa el llibre solidari que han escrit un grup de psicòlogues
SANITAT
Pacients, familiars i professionals parlaran sobre el Parkinson per donar visibilitat a aquesta malaltia

SANITAT
Althaia desplega el servei de transfusió de sang a domicili a pacients en situació de fragilitat
SANITAT
Texpol i Althaia col·laboraran per impulsar la innovació i el desenvolupament de nous productes
SANITAT
En 5 anys, la xifra de nous projectes de recerca a Althaia augmenta un 62%
Capvespre a la Torre Lluvià
La solsonina Marina Albets és proclamada primera dama de la Catalunya central
L’alumnat de 3r d’ESO de Solsona rep un taller sobre conducció de patinets elèctrics
Èxit d’assistència a les portes obertes presencials de la UPC Manresa del 2024
La 6a Trobada de Cooperatives Escolars del Bages reuneix 600 infants
L'Ajuntament i un grup d'alumnes de l'institut Gerbert d'Aurillac visiten el camp de Mauthausen
L'equip itinerant de la Síndica de Greuges atendrà consultes i queixes a Manresa el 3 de juny
Una trentena d'entitats d'economia social mostraran els seus projectes a la Festa del Riu


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]