Dissabte 20 de juliol de 2019
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA: FESTA MAJOR MANRESA 2019   FESTES FONT DELS CAPELLANS   QUIN PASSEIG!  

Althaia implanta un nou model d’atenció telefònica per a pacients urològics
D’aquesta manera els usuaris eviten desplaçaments innecessaris a l’hospital.
La fundació aposta per la implementació de nous models d’atenció que facilitin la relació entre pacients i professionals.

SANITAT / Redacció  
30/12/2018 22:34
La imatge de la Festa Major de Manresa 2019, inspirada en la geganta Pubilla
Les Festes del barri de la Font dels Capellans, en imatges
How are you?
Sigues un dels 500 socis del Centre d'Esports Manresa
La Fundació Althaia porta a terme un projecte de seguiment telefònic adreçat a pacients urològics que té per objectiu millorar l’atenció dels usuaris,que eviten desplaçaments innecessaris a l’hospitali poden ser atesos sense alterar el seu dia a dia. Alhora, permet disminuir la pressió assistencial a l’àrea de consultes externes. Aquesta iniciativa va rebre el premi a la millor comunicació oral en el XXI Simposi de la Societat Catalana d’Urologia 2018.

Els pacients que es poden beneficiar d’aquest seguiment són aquells que requereixen la repetició periòdica de proves de control, tant per patologia benigna com maligna, i que no precisen de la pràctica d’exploració física a cada visita. El seguiment no es proposa en pacients complexos o que requereixen visita mèdica, que continuen rebent una atenció presencial.

El dia i hora previst a l’agenda del professional, el pacient rep la trucada del metge i, un cop identificat, és informat dels resultats de les proves. A continuació el professional aconsella sobre el següent pas a seguir. En cas que el facultatiu ho cregui oportú o que l’interessat ho sol·liciti, el pacient pot tornar a la visita presencial en un curt període de temps.

Després d’un any des de l’inici del projecte, el 99% dels pacients contesten la trucada a l’hora prevista, la duració mitjana per trucada és de 4 minuts i l’acceptació del model d’atenció és molt alta. En alguns professionals d’Urologia, l’atenció telefònica ja suposa fins al 20% de l’activitat assistencial a nivell de consultes.

El projecte, impulsat pel servei d’Urologia d’Althaiaamb la col·laboració dels serveis de Gestió de Pacients i Transformació Digital, Sistemes d’Informació i TIC de la institució,permet fer altres actuacions com receptar, activar el diagnòstic ràpid, fer interconsultes i donar l’alta.

Aquest projecte és un exemple de l’aposta que fa la institucióper la implementació de nous models d’atenció que facilitin la relació entre usuaris i professionals i que alhora evitin desplaçaments i redueixin la pressió assistencial.Aquests nous models s’aniran ampliant gràcies a l’ús de les noves tecnologies com és el cas de La Meva Salut i l’Appd’Althaia.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SANITAT 
També et pot interessar:
SANITAT
L’ICS i Althaia apropa l'atenció hospitalària als usuaris
SANITAT
La donació i el trasplantament d'òrgans augmenten un 18% enguany
MANRESA
La CUP organitza una trobada per parlar sobre la sanitat

MANRESA
La CUP, contra la "privatització" de la sanitat
Sigues un dels 500 socis del Centre d'Esports Manresa
Gaudeix de l’estiu visitant els gorgs naturals d’arreu de Catalunya
Un reportatge mostra el desemparament de les víctimes de violència masclista
Em poden fer fora si estic de baixa?
How are you?
Reunió amb la Plataforma en defensa de les Pensions Públiques i els drets de la Gent Gran
És temps de fer el turista
Les Festes del barri de la Font dels Capellans, en imatges



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]