Divendres 22 de març de 2019
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA: POLICIA LOCAL MANRESA   EXPOBAGES   5È GUINEU VERMELL JAZZ   ESCOLA LA FLAMA  

‘Rodin’ de Jacques Doillon: La sensualitat de la pedra
El cineasta francès Jacques Doillon ha dirigit un acadèmic biopic sobre el famós escultor francès Auguste Rodin que va renovar el llenguatge de l’escultura. ‘Rodin’ és una retòrica i encartonada pel·lícula que parla, com no, de la modernitat escultòrica aportada per Rodin (Vincent Lindon en una nova interpretació de pes), però es centra bàsicament en la tempesta sentimental que comporta la seva relació artística i passional amb la seva amant i pupil·la, Camille Claudel (Izïa Higelin).
La pulsió renovadora de l’escultura de Rodin es constata sobretot en el film en la planificació de l’estàtua del literat Honoré de Balzac.

Redacció/ Joan Millaret Valls / AMIC  
02/09/2018 13:11
Convocatòria per cobrir 10 places d'agent de Policia Local de Manresa
En marxa la 3era edició de la Setmana del Comerç a Manresa
ExpoBages ja té ple el 80% de l’espai disponible
El Consell Comarcal millora la gestió dels cementiris municipals
Un afer turbulent que afecta de retruc el matrimoni de Rodin amb Rose Beuret (Séverine Caneele), amb qui té un fill, i que no gosarà abandonar-la per casar-se amb la seva deixeble i còmplice artística Camille. Una insistència en el tema incomprensible quan l’apassionament arrauxat d’ambdós ja ha estat motiu d’altres films tan valuosos com ‘Camille Claudel’ (2013) de Bruno Dumont i amb Juliette Binoche.

I és que l’època retratada a “Rodin” aborda sobretot el primer encàrrec oficial que rep l’any 1880, quan Rodin ja tenia 40 anys, fer la portalada de “L’Infern” de la “Divina Comèdia” de Dante. Una magna obra Constituïda per nombroses figures que representen diferents conceptes, entre altres, la cèlebre figuració “El pensador”, i que li donaran finalment la fama i el reconeixement. La transcendentalitat d’aquesta obra no és suficientment tractada en el film, en què les inquietuds artístiques i creatives queden relegades bàsicament a un segon terme en favor dels impulsos amatoris incontenibles de Rodin envers la seva deixeble i amant Camille durant un període d’uns deu anys.

La pulsió renovadora de l’escultura de Rodin es constata sobretot en el film en la planificació de l’estàtua del literat Honoré de Balzac, autèntic símbol nacional, i que Rodin, fidel a la idea del nu i de la sensualitat de les formes, representa en tota la seva naturalitat. Així el gegantesc monument de Balzac resulta més proper al concepte de la lletjor que a la idea del gust de la bellesa de les formes, en justa correspondència amb el cos batraci de Balzac. Una obra de llarga gestació, de prop de set anys, i incompresa pels seus mentors, però que Rodin salva amb un gest de geni al cobrir el cos de Balzac amb un abric, constituint-se aleshores la monumental obra en un signe distintiu de la modernitat, desvetllant a continuació l’admiració i l’aclamació de tothom.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

ExpoBages ja té ple el 80% de l’espai disponible
El Consell Comarcal millora la gestió dels cementiris municipals
Festival de Jazz a Manresa
La Flama ja té accés per a persones amb mobilitat reduïda
Iris, el nou Punt de Trobada per a joves LGTBI del Bages
Convocatòria per cobrir 10 places d'agent de Policia Local de Manresa
Joviat i Bàsquet Manresa reforcen la unió entre educació i bàsquet
Dia Mundial de l'Aigua


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]