Dijous 16 de agost de 2018
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El servei municipal Enllaç intervé en 117 casos per afavorir la convivència ciutadana durant el 2017
El servei d’intermediació i treball comunitari de l’Ajuntament de Manresa que treballa per la millora i la convivència ciutadana a la ciutat va atendre durant el 2017 un total de 260 persones per diferents problemàtiques i conflictes entre veïns que afectaven un total de 1.113 persones. El 65% dels casos s’han resolt satisfactòriament.
Durant el 2017, des del servei s’ha continuat col·laborant amb diversos projectes o espais per tal de difondre i aprofundir en aspectes de la convivència ciutadana així com la difusió del propi servei.

MANRESA / Redacció  
30/07/2018 13:36
Desarticulat un grup criminal especialitzat en els robatoris a domicilis que actuaven a la Catalunya Central
Sant Fruitós de Bages convertirà les urbanitzacions de Pineda de Bages i Les Brucardes en unes de les més segures
Ban de l'Alcalde per un Correfoc i una moscada infantil segurs
L’Assemblea homenatjarà les víctimes de l’atemptat del 17-A en un acte a Lledoners
El servei municipal Enllaç de l’Ajuntament de Manresa ha intervingut en 117 casos per millorar i afavorir la convivència ciutadana i ha atès 260 persones que manifestaven diferents problemàtiques que afectaven a un total de 1.113 persones; portant-se a terme 1.175 intervencions diferents. Del global de casos atesos i tancats durant l’any (106), el 65% han quedat tancats i resolts satisfactòriament. Aquestes són les principals dades de la memòria d’activitats corresponent a l’any 2017 del servei d’intermediació i treball comunitari que depèn de la regidoria de Cohesió Social, Gent Gran i Salut.
Dels 117 casos atesos, 99  eren nous i 18 de seguiment de l’any anterior. A banda del 65% de casos resolts, un 15% s’han tancat sense acord (12 casos); el 10% han quedat interromputs per diferents circumstàncies (no voler continuar, buscar altres sortides, etc) i el 10% restant s’ha derivat a d’altres serveis ja que no corresponia a la tasca de mediació.


Les molèsties per sorolls i  dificultats de relació, principals motius de conflicte
Dins la tipologia de demandes i problemàtiques destaquen de forma majoritària les classificades dins el paràmetre de “problemàtiques veïnals”, amb un total de 97 casos (el 91%), dins el qual es poden trobar: els sorolls i les dificultats de relació amb 28 casos cadascú;  seguit de neteja, amb 17 casos; problemàtiques d’espais comuns amb 9; humitats i gestió de la comunitat; 4 cadascú, etc. També cal destacar les orientacions i suports donats perquè certes comunitats de veïns es constitueixin legalment com a tals. L’altre bloc important seria  el de l’ús de l’espai públic, amb un total de 8 casos i el 8% del total (brutícia a solars, problemes a espais públics, etc).

Quant els barris, les demandes estan molt repartides: Barri Antic (25 casos, el 23%); Sagrada Família (11 casos, 9%); Plaça Catalunya-Saldes (10 casos, el 8%); Ctra. de Santpedor  i  Vic-Remei (8 casos, el 8%, cadascú);  Mion-Puigberenguer (7 casos, el 7%); Passeig i Rodalies (6 casos, el 6%);  Balconada (5 casos, el 5%); Valldaura (4 casos, el 4%); Cal Gravat (4 casos, el 4%); Viladordis, Sant Pau i Escodines (3 casos, el 3% cadascú); %);  Sant Pau (3 casos, 3%); P. Ignasi Puig-El Xup (2 casos); a d’altres espais disseminats (2 casos, 2%).

L’origen de la demanda arriba per diferents vies, en concret: l’Oficina d’Atenció al Ciutadà-OAC (27%) és la primera via d’entrada; via directa o el propi ciutadà (26%); Policia Local (14’3%); Administradors de finques (7%); Serveis Socials (6’6%); Associacions de veïns (5’5%); Oficina Local d’Habitatge (4%); i altres (Mossos d’Esquadra, Unitat de Salut, Caps de salut, etc).

Referent a les coordinacions, una de les peces claus del treball, se n’han fet un total de 130 a nivell intern municipal (Policia Local, Serveis Socials, OAC, etc), i 80  a nivell extern (Administradors de finques, Caritas, Món veïnal, etc).

Durant el 2017, des del servei s’ha continuat col·laborant amb diversos projectes o espais per tal de difondre i aprofundir en aspectes de la convivència ciutadana així com la difusió del propi servei. Aquest treball s’ha realitzat a través de l’organització de sessions informatives a grups de Serveis Socials o Inclusió; amb la participació en el mòdul formatiu d’Acollida adreçat a població immigrada o bé xerrades a barris, com la realitzada a la Carretera de Santpedor, o bé l’adreçada a estudiants de Grau superior d’animació sociocultural de l’Institut Guillem Catà.


Enllaç, un servei que funciona des de l’any 2006
Amb el nom d’Enllaç, fem referència al servei municipal d’intermediació  que depèn del Programa d’Acollida i que està en funcionament des del l’any  2006. El servei compta amb una tècnica especialitzada en mediació, i que porta a terme les mediacions i els contactes comunitaris, i  es rep el suport i coordinació del responsable del Programa d’Acollida.

Des de l’any 2013 el servei està inclòs en la xarxa de mediació finançada per la Diputació de Barcelona, i  fins l’any 2017 ha rebut una altra part de finançament de la Secretaria d’Igualtat, migracions i ciutadania i la resta va a càrrec del propi Ajuntament.

El servei es troba ubicat a l’edifici dels Infant (Ctra. de Vic, 16, 1).  L’horari d’atenció al públic és: dilluns i dimecres de 11’30h a 18 h  i dimarts, dijous i divendres,  de 9h  a 14h.

Amb aquest servei es pretén  afavorir diversos aspectes de la convivència ciutadana, molt centrat sobretot en dos àmbits: l’Espai privat (blocs d’habitatges i domicilis particulars, espais comuns compartits, etc, que seria la major part de la feina duta a terme) i  l’Espai públic (medi obert, places, carrers).
L’objectiu principal seria  afavorir la convivència ciutadana, tot prevenint i intentant resoldre conflictes entre veïns/nes, però comptant amb la voluntat de les parts, ja que aquest seria el punt fonamental i requisit obligatori per introduir la mediació davant un conflicte i intentar resoldre les causes que generen tensions i mals entesos, per tal de facilitar arribar a acords entre les parts.

La intermediació implica que a banda de les demandes rebudes per alguna de les parts,  també es pot donar un intent d’intervenció per iniciativa del servei si es creu adequat avançar-se a certes situacions de risc o aprofundir en alguna situació detectada. De forma majoritària, és la demanda o queixa d’alguna de les parts, la que inicia el procés d’estudi del cas per part del servei d’intermediació o bé derivant-lo a altres serveis.

Cal destacar que en bastants casos, la intervenció posa al descobert situacions que requereixen una derivació a altres serveis (casos de gent gran que viu sola amb necessitats, problemes de salut,  gent sense llar, etc).



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

Desarticulat un grup criminal especialitzat en els robatoris a domicilis que actuaven a la Catalunya Central
Sant Fruitós de Bages convertirà les urbanitzacions de Pineda de Bages i Les Brucardes en unes de les més segures
Tranquilitat
L'acte de la batalla de Talamanca en imatges
El Centre d'Esports juga a casa
Ban de l'Alcalde per un Correfoc i una moscada infantil segurs
La col·legiata de Sant Vicenç de Cardona acull el 17è Festival AIMS
L’Assemblea homenatjarà les víctimes de l’atemptat del 17-A en un acte a Lledoners




 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]