Dimarts 16 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Jornades de creació interdisciplinar per intervenir en l'estètica de traçabilitat
A partir d'aquest divendres i fins diumenge al Kovent a Cal Rosal (Berguedà). Les jornades estaran obertes al públic dissabte 12 maig a partir de les cinc de la tarda.

CATALUNYA CENTRAL / Redacció  
10/05/2018 11:55
El Museu del Barroc de Catalunya estrena 'Vespres al Museu'
S'obre el termini de presentació de candidatures a la 55a Nit de l'Esportista de Manresa
L’Ajuntament de Bagà i Veolia impulsen la gestió sostenible de l’aigua
Acte de cloenda dels 70 anys de Cineclub Manresa
Konvent tancarà durant tres dies a deu persones procedents de diferents àmbits (informàtica, jardineria, periodisme, disseny, cooperativisme...) per pensar i cercar la traçabilitat dels productes que consumim. Es tracta de la primera experiència experimental de pensament i creació que fusiona art i investigació.
 
Missió

Concebut com una metàfora, (des)vestim(la) vol desvestir l’estètica de tot allò que consumim per tal de mostrar-ne la seva traçabilitat, els seus valors. Per fer-ho, impacta artísticament en els objectes de consum, per vestir-los amb noves capes que, sense la intervenció, no són visibles estèticament. D’aquesta manera, es cerca provocar l’acció d’aquella persona que contempla l’obra.     
 
Antecedents
Fins ara, amb l’artista Jordi Plana Pey, hem realitzat sis accions focalitzades a vestit la traçabilitat dels aliments en relació a la distancia entre producció i consum: 9spebrots; les condicions de la seva producció: pomà; els productes que realment formen conformen l’aliment: fusioTeca; al malbaratament alimentari: food waste ap(pear); al missatge polític que hi ha darrera de cada elecció de consum: patⒶta i al reconeixement del ritme vital dels aliments: espera.  
 
Objectiu
Les jornades del 10,11 i 12 de maig de 2018 es conceben com un espai de creació interdisciplinar al voltant de la traçabilitat amb la voluntat de generar nous “vestits” que impactin en l’estètica d’aquells objectes/productes/serveis que consumim. 
Es promou la trobada com un espai de cocreació i de recerca-acció perquè al final de les jornades ―fruït d’aquesta interacció interdisciplinar d’artistes― se’n generi una obra o un manifest o un altre resultat que convidi a l’acció. 
El disseny de les dinàmiques de cocreació seran a càrrec de Pep Espelt (Director i Fundador de Cal Rosal) i Enric Senabre i Ricard Espelt.  
  
“Programa” / apropament 
La trobada (des)vestim(la) a Konvent parteix del principi dual de co-disseny de generar fases de divergència (on suggerir i crear possibilitats i alternatives conjuntament) amb moments de convergir (posades en comú i reflexió sobre allò desenvolupat). 
De manera iterativa, a mig camí entre la metodologia de recerca i l’exploració creativa, es proposen a continuació una sèrie de passes a seguir com a seqüència temptativa de treball durant les tres jornades. Atenció, alguns dels conceptes estan encara en desenvolupament! 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CATALUNYA CENTRAL 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
La Jornada IDIAP 2026 posa en valor el paper de la recerca en el futur de l'atenció primària
CATALUNYA CENTRAL
Escola de salut transcultural per promoure l'apoderament de les famílies en salut maternoinfantil
SANITAT
Josep Vidal Alaball, segon catedràtic d’atenció primària a Catalunya

CATALUNYA CENTRAL
L’atenció primària de l’ICS Catalunya Central amplia la cartera de serveis d’odontologia
SANITAT
L'Equip d'Atenció Primària Plaça Catalunya, al CAP Bages, estrena nous punts d'atenció a la ciutadania
CATALUNYA CENTRAL
Torna la Setmana dels Geoparcs Europeus amb una vintena d’activitats
Les obres del carrer Guimerà avancen a bon ritme
L’enginyeria Solucions estrena una nova nau a Sant Fruitós
Arriba l’Estiu Jove a Sant Fruitós de Bages amb un mes ple d’activitats
El Museu del Barroc de Catalunya estrena 'Vespres al Museu'
S'obre el termini de presentació de candidatures a la 55a Nit de l'Esportista de Manresa
L’Ajuntament de Bagà i Veolia impulsen la gestió sostenible de l’aigua
Acte de cloenda dels 70 anys de Cineclub Manresa
Torroella de Baix celebra la seva Festa Major


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]